budzetobywatelskipolice2018Wkrótce rozpocznie się III edycja Polickiego Budżetu Obywatelskiego. Korzystając z doświadczeń poprzednich edycji wprowadzono kilka zmian w regulaminie budżetu obywatelskiego na rok 2018. W związku z tym, w dniach od 9 do 24 marca 2017 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne dotyczące procedury przeprowadzenia budżetu obywatelskiego na rok 2018. Wszelkie uwagi dotyczące III edycji Polickiego Budżetu Obywatelskiego należy przesyłać do 24 marca br. na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. lub złożyć w siedzibie Urzędu Miejskiego w Policach przy ul. Batorego 3.
Najważniejsza i najbardziej znacząca zmiana polega na tym, że od tej edycji zgłoszenie projektu, poparcie projektu oraz oddanie głosu na wybrane zadania będzie możliwe dla wszystkich mieszkańców.

Jedynym zastrzeżeniem jest to, że w imieniu mieszkańców, którzy nie ukończyli 13 roku życia, czynności te muszą wykonać opiekunowie prawni.
Zmieniają się także proponowane terminy poszczególnych etapów Polickiego Budżetu Obywatelskiego:
- zgłaszanie projektów – 1 maja – 15 lipca,
- weryfikacja projektów – 16 lipca – 17 września,
- ogłoszenie listy pozytywnie zweryfikowanych projektów – 18 września,
- głosowanie – 25 września – 13 października,
-ogłoszenie listy zadań rekomendowanych do realizacji – najpóźniej do 20 października.

Ponadto w regulaminie zostały uszczegółowione możliwe sposoby oddania głosu w trakcie głosowania. Do tej pory odbyły się dwie edycje Polickiego Budżetu Obywatelskiego. W trakcie pierwszej zgłoszono 46 wniosków. Po ich weryfikacji mieszkańcy w głosowaniu mogli wybierać jeden projekt spośród 36 ocenionych pozytywnie. W trakcie głosowanie zostały wyłonione 3 zadania, które zostały wpisane do realizacji w roku 2016. W drugiej edycji, nastąpił podział środków Polickiego Budżetu Obywatelskiego: 1 mln zł rozdzielono pomiędzy projekty realizowane na terenie miasta (750 tys. zł) i na terenach sołectw (250 tys. zł). W tej edycji zgłoszono łącznie 18 projektów. Po weryfikacji mieszkańcy Polic mogli oddać swój głos na dowolną ilość z 17 projektów, w tym 11 wniosków z terenu miasta oraz 6 z terenu sołectw. Do realizacji w 2017 r. wybrano 9 projektów (5 z terenu miasta i 4 sołeckie). Szczegółowe informacje dotyczące PBO znajdują się na stronie internetowej www.bo.police.pl

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

 

reklamamchecinski1

 

lechbudIIetap

 

inwestbohwawy

 

vertaxofertareklama1

banerekfotowoltaika210x240px3

 assetlogolarge

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u