goliszewskajoannaRozmowa z Joanną Gołaszewską, dyrektorem firmy GIPO w Koszalinie.
- Podczas tegorocznej, czerwcowej edycji konkursu organizowanego przez Koszalińską Izbę Przemysłowo- Handlową otrzymaliście w kategorii firm średnich główną nagrodę- Złotego Denara. Jakie są wrażenia z otrzymanej nagrody?

- Jest to oczywiście niezmiernie miłe, że po 10 latach istnienia na rynku zostaliśmy docenieni. Cieszy nas, że pomimo iż jesteśmy firmą, której produkt kierowany jest niemal w pełni na eksport jesteśmy dostrzegani również na rynku lokalnym a nasza obecność jest pozytywnie odbierana. Zależy nam na opinii środowiska również potencjalnych pracowników, którzy zdecydują się dołączyć do naszego zespołu oraz mieszkańców. Oferujemy nowoczesny produkt z którego można być dumnym ale niewiele osób w mieście o tym wie. Dajemy również szansę nauki i rozwoju w firmie, która specjalizuje się w wysoko zautomatyzowanych projektach co daje młodym ludziom zwłaszcza konstruktorom, automatykom, programistom, montażystom szansę na uczestniczenie w projektach naprawdę ciekawych, inspirujących i innowacyjnych.

Czytaj więcej...

SylwiaCzapiewskaDAJARZłotego Denara w kategorii firm dużych w konkursie Koszaliński Denar- Nagroda Gospodarcza Roku, organizowanym przez Koszalińską Izbę Przemysłowo- Handlową, otrzymała firma Dajar. O sukcesie firmy i jej rozwoju rozmawiamy z członkiem zarządu, panią Sylwią Czapiewską.

- Proszę powiedzieć, czym dla firmy Dajar jest otrzymanie Złotego Denara?
- Jest to na pewno dla nas duże wyróżnienie, zwłaszcza że zostaliśmy docenieni lokalnie, a paradoksalnie firma Dajar bardziej znana jest na rynku ogólnopolskim, europejskim niż w samym Koszalinie, w którym ma swoją siedzibę.
- Dajar to duża koszalińska firma, która posiada szeroką ofertę swoich produktów i marek- ale co was wyróżnia?
- Dajar jest nowoczesną polską firmą z ponad 25 letnią tradycją, jesteśmy liderem w dystrybucji produktów AGD w Europie Środkowo-Wschodniej, mebli ogrodowych oraz profesjonalnych artykułów dla branży HoReCa. 

Czytaj więcej...

pati1Rozmowa z Patrycją Bogusz, członkiem zarządu Grecko-Polskiego Związku Przemysłu i Inwestycji.

- Czym jest Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji i jaka jest jego tradycja?
- Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji to prężnie działająca instytucja, stale rozwijającą się na płaszczyźnie międzynarodowej. Ma swoją siedzibę w Grecji i absolutnie nie straszny nam kryzys ekonomiczny. Wychodzimy naprzeciw gospodarczym problemom, ukazując możliwości rozwinięcia swojej działalności na obcych rynkach. Prowadzimy konferencje, które odnoszą się do rozwoju przedsiębiorczości  oraz organizujemy misje biznesowe, gdzie dochodzą do skutku spotkania B2B. Czynnie uczestniczymy w różnych rodzajach wystaw, oraz działaniach promujących cele Związku. Wspieramy  inicjatywy  i tworzymy warunki  sprzyjające rozwojowi gospodarczemu.

Czytaj więcej...

krzysztofglowackiW ramach konkursu Koszaliński Denar- Nagroda Gospodarcza Roku, oprócz tradycyjnych Denarów, kapituła Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej, organizator konkursu, przyznaje jeden specjalny za tak zwane objawienie roku. Trafia on do firmy, która mimo że istnieje na rynku krótko, swoją działalnością wniosła powiew świeżości do biznesu. Takim "czarnym koniem" Denara okazała się Agencja 123Concept, aczkolwiek sam Denar był biały. O nagrodzie rozmawiamy z Krzysztofem Głowackim, właścicielem Agencji.

- Było zaskoczenie przyznaną nagrodą?

- Nagrody się nie spodziewałem, tym bardziej że nawet nie wiedziałem że jest taka kategoria jak objawienie roku. Moja firma powstala w czerwcu 2016 roku tak więc na gali obchodziłem rok jej istnienia. Jakby tak przesledzić ten rok to wokół projektów 123concept działo się dość sporo, może czasem więcej niż wokół firm dużo większych i dłużej działających na rynku.

Czytaj więcej...

denararkadiuszklimczakleoArkadiusz Klimczak od wielu lat związany jest z branżą telefonów komórkowych, oraz akcesoriów do nich. Prowadzi sieć sklepów LEO oraz salon 4Mobile w Koszalinie, poza tym sklepy w Gdańsku , Poznaniu i innych miastach Polski, handluje przez internet w kraju i zagranicą . Opowiada o swojej pasji i prowadzeniu firmy.

- Kiedy złapał Pan " komórkowego bakcyla"?
- Pierwszym telefon służbowym jaki dostałem, była duża Nokia z sieci Centertel . Wtedy używając go zrozumiałem, jak telefony zmienią życie i staną się "must have" dlatego zacząłem się tym interesować . Pierwszym moim własnym telefonem była Motorola D520 z sieci PLUS... żałowałem że nie wybrałem wtedy Nokii 5110.
- Czego uczy prowadzenie firmy, co jest ważne?
- Ważne żeby mieć doświadczenie jako pracownik i umieć spojrzeć na firmę oczami pracownika. Poza tym trzeba lubić to co się robi, i robić to najlepiej jak sie potrafi tak na 100% . Nie można zapomnieć o satysfakcji klienta i docenieniu pracowników.

Czytaj więcej...

borysboratynski1aRozmowa z Borysem Boratyńskim, ekspertem rynku nieruchomości, współwłaścicielem koszalińskiej agencji INVEST Nieruchomości.

- Wybrzeże Bałtyku, zwłaszcza w rejonie Pomorza Środkowego (Mielno, Sarbinowo, Kołobrzeg, Gąski) jest coraz bardziej atrakcyjne nie tylko pod względem turystycznym, lecz to także dobra lokalizacja dla zakupu nieruchomości. Czy sporo osób z Polski inwestuje w nadmorskie domy, ośrodki wczasowe oraz działki?
- Sporo. Zakup pensojantów, ośrodków, domków wypoczynkowych czy działek nad morzem, budzi coraz większe zainteresowanie klientów. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie zakupem nieruchomości położonych w pasie nadmorskim. Dotyczy to ośrodków wczasowych w ramach prowadzenia usług turystycznych, jak również zakupem domów, czy działek dla osobistej rekreacji.

Czytaj więcej...

marekgoliszewskibccRozmowa z Markiem Goliszewskim, prezesem i założycielem Business Centre Club.

- BCC jest prestiżową organizacją otoczenia biznesu, działającą od początku lat 90-tych. Prowadzi aktywny lobbing gospodarczy na rzecz rozwoju gospodarki wolnorynkowej i obrony interesów polskich przedsiębiorców. Jak to przekłada się na faktyczne wsparcie?


- W praktyce wygląda to tak, że zbierane są opinie z firm, dotyczące procesów gospodarczych, działalności, otoczenia biznesu i są one następnie analizowane przez szereg instytucji i ekspertów wchodzących w skład struktury BCC. Propozycje konkretnych rozwiązań kierowane są do przedstawicieli rządu, poprzez udział w komisjach sejmowych czy też na formum Rady Dialogu Społecznego. To bardzo ważne i szanowane przez polityków gremium, które prezentuje interesy polskich przedsiębiorców, członków BCC. Przykładem takich działań jest choćby kwestia tak zwanej szarej strefy.

Czytaj więcej...

prezydentkiphWarto, czy też nie warto zrzeszać się w izbach handlowych? Przeciwnicy integracji gospodarczej  i malkontenci twierdzą, że izby i instytucje okołobiznesowe służą jedynie wyciąganiu pieniędzy ze składek, nie dając nic w zamian firmom członkowskim. Czy faktycznie tak jest? O tym rozmawiamy z Prezydentem Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej Romualdem Sobieralskim.

- Przedsiębiorcy powinni zrzeszać się w izbach handlowych, takich jak KIPH? Jeśli tak, to dlaczego?

- Oczywiście , że warto się zrzeszać, integrować, bo zawsze jedność stanowi siłę i grupa, która jest zatomizowana nie jest w stanie skutecznie bronić swoich interesów. Szczególnie tak ważna grupa społeczna, jaką są przedsiębiorcy powinna być zgodna i stanowcza w wyrażaniu swoich opinii oraz w dążeniu do osiągania wytyczonych celów. Widać to dobitnie na przykładzie Koszalińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej gdzie jej członkowie mają możliwość wymiany wiedzy ,doświadczeń i uzyskania wzajemnego wsparcia, a także możliwość rozwoju poprzez uczestniczenie w wielu merytorycznych działaniach.

Czytaj więcej...

cezarykO zatrudnianiu Ukraińców w Polsce, najnowszym busometrze ZPP i o sytuacji przedsiębiorców rozmawiamy z Cezarym Kaźmierczakiem, prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

- Fundacja Warsaw Enterprise Institute, w której władzach Pan jest, opublikowała ostatnio raport dotyczący imigracji ukraińskiej w Polsce. Wynika z niego, że nie powinniśmy się bać przyjmować do pracy osoby pochodzenia ukraińskiego, oraz jest to jakieś remedium na brakujących pracowników na rynku pracy. Na masowy powrót Polaków zza granicy raczej liczyć nie możemy. Część Polaków zwyczajnie nie chce też pracować, woląc korzystać z programu 500+ i dorabiając w tak zwanej "szarej strefie". Ilu -według Pana wiedzy Ukraińców pracuje już w Polsce?
- W Polsce oficjalnie pracuje już 600 tysięcy Ukraińców. Należy do tego doliczyć jakieś 200-270 tysięcy osób pracujących na czarno. Praca w Polsce to dobra alternatywa dla wielu Ukraińców, ze względu na sytuację polityczną i gospodarczą w ich kraju, mam tu na myśli choćby konflikt z Rosją. Wielu Ukraińców pracuje na stanowiskach typu produkcja, ale też zdarzają się pracownicy średniego szczebla technicznego. Z tym, że wtedy problemem jest komunikacja, bariera językowa bywa poważną przeszkodą, zwłaszcza gdy trzeba porozumiewać się specjalistycznym językiem.

Czytaj więcej...

magdalenatyszeckageologkoszalinRozmowa z Magdaleną Tyszecką, właścicielem firmy Geologia Pomorska

- Czym różni się zawód geologa od geodety?
- To są dwa osobne zawody, zupełnie ze sobą nie związane. Podstawową różnicą jest to, że geodeta prowadzi pomiary na powierzchni terenu wykonując m.in. mapy. Środowiskiem jego pracy jest powierzchnia ziemi którą widzimy. Geodezja to nauka zajmująca się ustalaniem wielkości i kształtu Ziemi ,oraz określaniem położenia punktów na jej powierzchni. Geolog bada Ziemię w głąb, zajmuje się jej budową, własnościami i historią. Geologia inżynierska, którą zajmuje się moja pracownia, określa warunki gruntowo - wodne dla potrzeb budownictwa. Wyniki naszych badań potrzebne są m. in. konstruktorom do określenia sposobu posadowienia obiektów budowlanych.

Czytaj więcej...

borysboratynski1aRozmowa z Borysem Boratyńskim, ekspertem rynku nieruchomości, współwłaścicielem agencji INVEST Nieruchomości w Koszalinie.

- Jak zapowiada się jesień w nieruchomościach?
- Klienci powrócili z wakacyjnych wojaży, zaczęli ponownie interesować się rynkiem nieruchomości i szukać ciekawych ofert.
- Co jest więc najbardziej popularne?
- Klienci mają jasno określone oczekiwania i wiedzą czego szukają, w jakich granicach cenowych i w jakiej lokalizacji. Na pewno jeśli klienci myślą o mieszkaniach, to biorą pod uwagę rynku pierwotny lub wtórny, ilość pokoi, metraż i lokalizację. Rynek wtórny to oczywiście inny przedział cenowy, natomiast rynek perwotny, developerski to nowe mieszkania, wykonane w nowoczesnych technologiach, lecz z koniecznością wykończenia pod klucz. Dostają do ręki mieszkanie w tzw. standardzie developerskim, do wykończenia i urządzenia według własnej wizji i uznania, Jest to niewątpliwy plus tego rozwiązania, pozostaje natomiast konieczność wykończenia łazienki, kuchni, umeblowania i uzupełnienia o kilka drobiazgów.

Czytaj więcej...

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

polanareklama1

 

lechbudholenderska1

 

inwestbohwawy

banerekfotowoltaika210x240px3

 

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u