borysboratynski1aRozmowa z Borysem Boratyńskim, ekspertem rynku nieruchomości, współwłaścicielem koszalińskiej agencji INVEST Nieruchomości.

- Wybrzeże Bałtyku, zwłaszcza w rejonie Pomorza Środkowego (Mielno, Sarbinowo, Kołobrzeg, Gąski) jest coraz bardziej atrakcyjne nie tylko pod względem turystycznym, lecz to także dobra lokalizacja dla zakupu nieruchomości. Czy sporo osób z Polski inwestuje w nadmorskie domy, ośrodki wczasowe oraz działki?
- Sporo. Zakup pensojantów, ośrodków, domków wypoczynkowych czy działek nad morzem, budzi coraz większe zainteresowanie klientów. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie zakupem nieruchomości położonych w pasie nadmorskim. Dotyczy to ośrodków wczasowych w ramach prowadzenia usług turystycznych, jak również zakupem domów, czy działek dla osobistej rekreacji.

To dobra inwestycja, ale oczywiście im nieruchomość jest bliżej morza, tym jest drożej. Ceny nadmorskich nieruchomości nadal utrzymują się na wysokim poziomie, co jednak nie odstrasza potencjalnych nabywców.
- Sądzi Pan że taki trend długo się utrzyma?
- Polskie Pomorze ze względu na sytuację na świecie jest bardzo popularne i trend taki potrwa moim zdaniem co najmniej jeszcze co najmniej 5-8 lat. Mam na myśli zarówno turystykę, jak i sytuację na rynku nieruchomości w pasie nadmorskim. Proszę zwrócić uwagę, że mimo bardzo dużej ilości obiektów wypoczynkowych, wciąż powstają nowe i mają one obłożenie. Oczywiście sezon nad Bałtykiem jest krótki lecz gości nie brakuje. Tak, jak wcześniej wspomniałem wiele osób zrezygnowało z wyjazdów do krajów egzotycznych, w których nie jest bezpiecznie, wybierając wypoczynek nad Bałtykiem.
- Podobno spora ilość Polaków zainteresowana jest ruchem w odwrotnym kierunku, czyli zakupem domów, nieruchomości na przykład w Hiszpanii?
- To prawda. Ceny nieruchomości np. w Hiszpanii nie wiele się różnią od cen nieruchomości nad polskim morzem, a sezon jest znacznie dłuższy. Wielu rodaków kupuje nieruchomości, głównie apartamenty ale również domy, przy czym raczej na własne potrzeby niż do prowadzenia działalności turystycznej.

 

Rozmawiał:
Tomasz Wojciechowski.

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

 

reklamamchecinski1

 

lechbudIIetap

 

inwestbohwawy

 

vertaxofertareklama1

banerekfotowoltaika210x240px3

 assetlogolarge

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u