Rozmowa z Bożeną Pawłowską- doradcą podatkowym, właścicielką Kancelarii Podatkowej Constans w Koszalinie
-Czy w naszym kraju łatwo jest być doradcą podatkowym?
-Zawód doradcy podatkowego w Polsce jest dość nowym zawodem. Doradcy podatkowi zaistnieli dopiero w nowym systemie gospodarczym. Przez pierwsze lata istnienia nowego systemu gospodarczego i podatkowego, powstające biura podatkowe musiały radzić sobie z nowymi przepisami podatkowymi. Dotyczyło to zwłaszcza podatku VAT, który w swej początkowej fazie był bardzo restrykcyjnym podatkiem, obwarowanym ogromnymi sankcjami za nawet bardzo drobne uchybienia. Stosowanie tak trudnych przepisów w praktyce wymuszało na właścicielach biur potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie prawa podatkowego, handlowego, cywilnego, prawa pracy i innych przepisów niezbędnych w prowadzeniu spraw przedsiębiorców.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Elżbietą Wojciechowską, licencjonowanym, koszalińskim zarządcą nieruchomości
-Prowadzi Pani od wielu lat firmę specjalizującą się w zarządzaniu wspólnotami mieszkaniowymi. Co jest trudne w zawodzie zarządcy nieruchomości?
-Na pewno trzeba nauczyć się kontaktu z ludźmi, bo w tej branży stykam się z ludźmi uprzejmymi, ale też roszczeniowymi. Zarządca nieruchomości jest zawodem trudnym, wymagającym dużej dyspozycyjności i stałego podnoszenia kwalifikacji. To nie profesja na osiem godzin pracy. Zdarzają się wezwania późnym wieczorem, do awarii albo pożaru mieszkania, gdy np. ktoś nieumiejętnie podłączy przedłużacz do gniazdka. Do tego trzeba być pozytywnie nastawionym do ludzi i umieć z nimi rozmawiać, wysłuchiwać ich uwag.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Cezarym Kaźmierczakiem prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców
-Czy lokalne firmy to dziś większość podmiotów gospodarczych w Polsce i Europie?
-Sądzę, że tak, bo struktura biznesu jest taka, że małe lokalne firmy to ponad 90% podmiotów gospodarczych. To one obecnie stanowią fundament gospodarki i to takie właśnie firmy walczą o miejsce na rynku. A nie jest to sprawa prosta.
-Co więc ogranicza działalność lokalnych biznesów? Fiskalizm, a może nasycenie rynku?
-Osobiście dostrzegam trzy typy zagrożeń dla małych firm. Pierwsze z nich to rynek, tu niestety polega większość podmiotów gospodarczych.

Czytaj więcej...

O problemach lokalnych przedsiębiorców i szansach dla biznesu rozmawiamy z Marcinem Nowackim, wiceprezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

-Czym dokładnie jest ZPP i jak pomaga przedsiębiorcom?
-Związek Przedsiębiorców i Pracodawców jest organizacją reprezentującą sektor małego i średniego biznesu w Polsce. Naszymi zadaniami są przede wszystkim: pilnowanie interesów sektora w obszarze polskiej legislacji oraz obrona firm przed szkodliwymi praktykami i działaniami pochodzącymi ze strony sektora publicznego. Realizujemy również szereg świadczeń dla naszych Członków, m.in. w zakresie przekazywania profesjonalnej informacji i wspierania rozwoju biznesu.

-Czym jest etos przedsiębiorcy w Polsce? Jaka jest sytuacja małych firm?
-Przedsiębiorcy w Polsce to jedna z kluczowych grup społecznych. To właśnie małym firmom zawdzięczamy ponad 60% PKB oraz 2/3 miejsc pracy. Sektor MSP działa najczęściej lokalnie i jest istotnym uczestnikiem życia społecznego w swoim regionie. Zdecydowana większość firm małych to firmy rodzinne, co w naturalny sposób kreuje bliskie relacje na linii pracownik-przedsiębiorca.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Pamelą Cebo z koszalińskiej firmy ODC- Okna Dla Ciebie

-Logiem waszej firmy jest niedźwiedź polarny. CZemu akurat to zwierzę?
-Niedźwiedź polarny jest odzwierciedleniem produktów,które sprzedajemy. Zwierzę to jest duże, silne i wytrzymałe. Nasze okna są odporne na warunki atmosferyczne. Nie straszny im deszcz,śnieg,czy mróz. Przede wszystkim sprzedajemy ciepłe okna, redukujące stratę ciepła. Okna kupuje się raz do danego obiektu.Staramy się dobierać produkty tak,aby ich żywotność była jak najdłuższa. Zależy nam, aby klient był z nich zadowolony.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Krzysztofem Rożnowskim, współwłaścicielem koszalińskiej agencji nieruchomości INDAHOUSE.PL Nieruchomości Lepiej

-Nazwa waszej agencji jest dość nietypowa, ale zakładam, że za nowoczesną nazwą kryją się też nowoczesne metody pracy?
-Oczywiście, chociaż działamy krótko, bo od końca 2014 roku, naszym głównym celem jest wyróżnianie się w podejściu do klienta. Dla mnie pośrednik nieruchomości to zawód z powołania, ktoś wiarygodny i odpowiedzialny. Trzeba jasno z klientem ustalić wysokość wynagrodzenia i to, za co faktycznie musi zapłacić. I nie tylko obarczać kosztem transakcji w całości sprzedającego, czy stosować podchwytliwe kary umowne w umowach. Aby sprawnie i dobrze przygotować transakcję, oraz zaprezentować nieruchomość, staramy się postawić na miejscu klienta kupującego i także sprzedającego. Pomaga nam w tym spore doświadczenie zawodowe.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Joanną Michalak, licencjonowanym coachem

-Czym jest coaching? Psychologią, sztuką motywacji, czy manipulacji?

-Coaching to rodzaj relacji między klientem a coachem. Relacja ta oparta jest, od strony coacha - na umiejętności słuchania i zadawania pytań, a od strony klienta - na gotowości do zmiany i otwartości. Coaching to proces przynajmniej 8 spotkań (jedno spotkanie to max. 1,5h). Każde takie spotkanie, poprzez narzędzia coachingowe, ma wspierać klienta, wzbudzać ciekawość, szukać zasobów i możliwości rozwoju. Generalnie Coach to osoba, która towarzyszy klientowi w jego decyzjach i zmianach dbając o proces. Coaching nie jest psychologią czy manipulacją, bardziej jest sztuką dobrego i szczęśliwego życia.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Robertem Bodendorfem, koszalińskim przedsiębiorcą, liderem Okręgu w partii KORWiN

-Z Pana wielu wypowiedzi wynika, że interesuje Pana głównie los przedsiębiorców, szczególnie z sektora MŚP, dlaczego?

-Ponieważ generujemy ok. 70% PKB i zatrudniamy łącznie ok. 80% osób pracujących. Jeśli mamy w Polsce demokrację, to powinniśmy uszanować głos tych, którzy mają największy wpływ na gospodarkę oraz na budżety naszych gospodarstw domowych. Dodam jeszcze taką ciekawostkę, że blisko 50% wszystkich pracujących w naszym kraju, to pracownicy i właściciele mikroprzedsiębiorstw, czyli zatrudniających mniej, niż 10 osób. A w jaki sposób są traktowani przedstawiciele tych najmniejszych firm? Promil z nich otrzyma jakąś dotację, a ponad 99% codziennie walczy o przetrwanie, a chciałoby rozwijać swoje firmy, zatrudniać więcej pracowników i płacić większe wynagrodzenia!

Czytaj więcej...

Rozmowa z Małgorzatą Budą, prezesem Stowarzyszenia Kołobrzeska Lokalna Grupa Rybacka

-Czym dokładnie zajmuje się Stowarzyszenie,bo nazwa nasuwa skojarzenie głównie z sektorem rybackim?

-Stowarzyszenie Kołobrzeska Lokalna Grupa Rybacka jest organizacją przyjazną dla wszystkich, zajmuje się realizacją marzeń i możliwością poprawy standardu życia mieszkańców za pomocą wsparcia z Europejskiego Funduszu Rybackiego Programu Operacyjnego RYBY 2007-2013. Stowarzyszenie KLGR opiera się na potencjale swoich członków i motywuje do realizacji wartościowych celów. Zwiększymy aktywność społeczno-kulturalną mieszkańców – podniesiemy jakość życia w regionie, tworzymy mechanizmy do rozwoju turystyki i ochrony środowiska, tworzymy warunki do efektywnej i dochodowej działalności gospodarczej.

-Od jak dawna działacie?

-Stowarzyszenie KLGR działa od września 2011 roku. Natomiast pierwsze inicjujące spotkanie odbyło się w 2009 r. z inicjatywy grupy rybaków z Kołobrzegu.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Borysem Boratyńskim, współwłaścicielem koszalińskiej agencji Invest Nieruchomości

-Jakich nieruchomości ludzie szukają obecnie najbardziej?

-Zdecydowanie mieszań. To najtańsza forma zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych. Jest spory popyt na mieszkania. Przy wyborze najważniejsza jest lokalizacja, bliskość szkół, sklepów.  Oczywiście, każdy klient ma swoje preferencje.

-To znaczy?

-Jest istotna różnica między rynkiem pierwotnym, a wtórnym. Klieci chętnie wybierają mieszkania z rynku pierwotnego, budowane w nowej technologii z niższymi opłatami eksploatacyjnymi.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Magdaleną Kotnis, prezesem Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A

-Czy możemy powiedzieć, że Pomorze Zachodnie jest atrakcyjne dla inwestorów?

-Region Pomorza Zachodniego charakteryzuje się głównie tym, że jego położenie geograficzne i możliwość multimodalnego transportu (transport drogowy, kolejowy oraz wodny) istotnie wpływa m.in. na rozwój branży morskiej, metalowej, logistykę oraz turystykę. Są to istotne czynniki, które wpływają na atrakcyjność inwestycyjną Pomorza Zachodniego, szczególnie względem innych krajów europejskich oraz regionu Morza Bałtyckiego. Według raportu „Atrakcyjność inwestycyjna regionów 2014” potencjalna atrakcyjność inwestycyjna województwa zachodniopomorskiego dla gospodarki narodowej plasuje nasz region na czwartym miejscu w Polsce, po mazowieckim, śląskim i dolnośląskim. Na pewno gospodarka regionalna odczuwa potrzebę „zastrzyku” inwestycyjnego w postaci budowy nowych przedsiębiorstw, szczególnie w branży przemysłowej. Każda duża inwestycja wpłynie przede wszystkim na zmniejszenie bezrobocia, które jest nadal na wysokim poziomie - ok. 16 proc. Dodatkowo spektakularny rozwój gospodarki regionalnej poprzez lokalizację strategicznego inwestora wpłynie pozytywnie na ogólnospołeczny klimat oraz utrzymujące się niezadowolenie społeczne.

Czytaj więcej...

Dodaj Temat

 

calidozaworarka

 

arkapodziekowanie1a

ekosunreklama1a

 

PRAXISreklamalogo

 

polanareklama1 2

 

toplaserbaner

 

 

edu4ubanermarzec18

 

reklamamchecinski1

 

 

kredyt11axxa

  

lechbudIIetap

 

 

balticinfopl


logonieruchomosci ew1
 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u