PawelSkrzypczak 01

Firma Kospel S.A. została założona w 1990 roku w Koszalinie. Obecnie jest jednym z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, zasobników i wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Firma posiada 4 nowoczesne zakłady produkcyjne, systematycznie zwiększa sprzedaż, a jej produkty znane są w 57 krajach Świata. Tak imponujący sukces jest możliwy dzięki postawieniu na innowacyjność, rozwój technologii oraz jakość i najwyższy poziom zadowolenia klientów.

Rozmawiamy o tym z Pawłem Skrzypczakiem wiceprezesem Kospel S.A.

- Pracuje Pan w Kospelu przeszło 20 lat. Jak wyglądała firma kiedy stawiał Pan w niej pierwsze kroki? Ile od tego czasu się zmieniło? 

- Kospel mieścił się wtedy w budynkach MPS-u przy ulicy Bohaterów Warszawy, gdzie wynajmowaliśmy pomieszczenia. Produkcja była powoli przenoszona i uruchamiana w nowo wybudowanym zakładzie przy Olchowej 1, który na dzień dzisiejszy jest siedzibą działu handlu krajowego, zagranicznego oraz serwisu i tylko w małej części produkcji. Blisko 7 lat później po „Olchowej” został wybudowany zakład produkcyjny przy BoWiD o powierzchni ponad 8 tys mkw., który do dzisiaj jest naszą największą placówką. W 2006 roku odkupiliśmy zakład w Damnicy od przedsiębiorstwa Irmet. Najświeższa inwestycja Kospel to uruchomienie produkcji w Karlinie gdzie docelowo planujemy stworzenie centrum dystrybucyjnego naszych produktów.

Czytaj więcej...

cezarykRozmowa z Cezarym Kaźmierczakiem, prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców

- ZPP niedawno uruchomił swoje biuro w Brukseli. Czym było to motywowane?
- Tym, że coraz więcej polskich firm z wielu branż działa na rynku Unii Europejskiej i chcemy je wspierać, interweniować, doradzać im i bronić ich interesów. W Europie wygrywamy z pewnością w dwóch obszarach: budownictwie i transporcie, pokazując że polskie firmy są konkurencyjne. Nierzadko bywają one jednak dyskryminowane.

Czytaj więcej...

goliszewskajoannaRozmowa z Joanną Gołaszewską, dyrektorem firmy GIPO w Koszalinie.
- Podczas tegorocznej, czerwcowej edycji konkursu organizowanego przez Koszalińską Izbę Przemysłowo- Handlową otrzymaliście w kategorii firm średnich główną nagrodę- Złotego Denara. Jakie są wrażenia z otrzymanej nagrody?

- Jest to oczywiście niezmiernie miłe, że po 10 latach istnienia na rynku zostaliśmy docenieni. Cieszy nas, że pomimo iż jesteśmy firmą, której produkt kierowany jest niemal w pełni na eksport jesteśmy dostrzegani również na rynku lokalnym a nasza obecność jest pozytywnie odbierana. Zależy nam na opinii środowiska również potencjalnych pracowników, którzy zdecydują się dołączyć do naszego zespołu oraz mieszkańców. Oferujemy nowoczesny produkt z którego można być dumnym ale niewiele osób w mieście o tym wie. Dajemy również szansę nauki i rozwoju w firmie, która specjalizuje się w wysoko zautomatyzowanych projektach co daje młodym ludziom zwłaszcza konstruktorom, automatykom, programistom, montażystom szansę na uczestniczenie w projektach naprawdę ciekawych, inspirujących i innowacyjnych.

Czytaj więcej...

SylwiaCzapiewskaDAJARZłotego Denara w kategorii firm dużych w konkursie Koszaliński Denar- Nagroda Gospodarcza Roku, organizowanym przez Koszalińską Izbę Przemysłowo- Handlową, otrzymała firma Dajar. O sukcesie firmy i jej rozwoju rozmawiamy z członkiem zarządu, panią Sylwią Czapiewską.

- Proszę powiedzieć, czym dla firmy Dajar jest otrzymanie Złotego Denara?
- Jest to na pewno dla nas duże wyróżnienie, zwłaszcza że zostaliśmy docenieni lokalnie, a paradoksalnie firma Dajar bardziej znana jest na rynku ogólnopolskim, europejskim niż w samym Koszalinie, w którym ma swoją siedzibę.
- Dajar to duża koszalińska firma, która posiada szeroką ofertę swoich produktów i marek- ale co was wyróżnia?
- Dajar jest nowoczesną polską firmą z ponad 25 letnią tradycją, jesteśmy liderem w dystrybucji produktów AGD w Europie Środkowo-Wschodniej, mebli ogrodowych oraz profesjonalnych artykułów dla branży HoReCa. 

Czytaj więcej...

pati1Rozmowa z Patrycją Bogusz, członkiem zarządu Grecko-Polskiego Związku Przemysłu i Inwestycji.

- Czym jest Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji i jaka jest jego tradycja?
- Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji to prężnie działająca instytucja, stale rozwijającą się na płaszczyźnie międzynarodowej. Ma swoją siedzibę w Grecji i absolutnie nie straszny nam kryzys ekonomiczny. Wychodzimy naprzeciw gospodarczym problemom, ukazując możliwości rozwinięcia swojej działalności na obcych rynkach. Prowadzimy konferencje, które odnoszą się do rozwoju przedsiębiorczości  oraz organizujemy misje biznesowe, gdzie dochodzą do skutku spotkania B2B. Czynnie uczestniczymy w różnych rodzajach wystaw, oraz działaniach promujących cele Związku. Wspieramy  inicjatywy  i tworzymy warunki  sprzyjające rozwojowi gospodarczemu.

Czytaj więcej...

krzysztofglowackiW ramach konkursu Koszaliński Denar- Nagroda Gospodarcza Roku, oprócz tradycyjnych Denarów, kapituła Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej, organizator konkursu, przyznaje jeden specjalny za tak zwane objawienie roku. Trafia on do firmy, która mimo że istnieje na rynku krótko, swoją działalnością wniosła powiew świeżości do biznesu. Takim "czarnym koniem" Denara okazała się Agencja 123Concept, aczkolwiek sam Denar był biały. O nagrodzie rozmawiamy z Krzysztofem Głowackim, właścicielem Agencji.

- Było zaskoczenie przyznaną nagrodą?

- Nagrody się nie spodziewałem, tym bardziej że nawet nie wiedziałem że jest taka kategoria jak objawienie roku. Moja firma powstala w czerwcu 2016 roku tak więc na gali obchodziłem rok jej istnienia. Jakby tak przesledzić ten rok to wokół projektów 123concept działo się dość sporo, może czasem więcej niż wokół firm dużo większych i dłużej działających na rynku.

Czytaj więcej...

denararkadiuszklimczakleoArkadiusz Klimczak od wielu lat związany jest z branżą telefonów komórkowych, oraz akcesoriów do nich. Prowadzi sieć sklepów LEO oraz salon 4Mobile w Koszalinie, poza tym sklepy w Gdańsku , Poznaniu i innych miastach Polski, handluje przez internet w kraju i zagranicą . Opowiada o swojej pasji i prowadzeniu firmy.

- Kiedy złapał Pan " komórkowego bakcyla"?
- Pierwszym telefon służbowym jaki dostałem, była duża Nokia z sieci Centertel . Wtedy używając go zrozumiałem, jak telefony zmienią życie i staną się "must have" dlatego zacząłem się tym interesować . Pierwszym moim własnym telefonem była Motorola D520 z sieci PLUS... żałowałem że nie wybrałem wtedy Nokii 5110.
- Czego uczy prowadzenie firmy, co jest ważne?
- Ważne żeby mieć doświadczenie jako pracownik i umieć spojrzeć na firmę oczami pracownika. Poza tym trzeba lubić to co się robi, i robić to najlepiej jak sie potrafi tak na 100% . Nie można zapomnieć o satysfakcji klienta i docenieniu pracowników.

Czytaj więcej...

borysboratynski1aRozmowa z Borysem Boratyńskim, ekspertem rynku nieruchomości, współwłaścicielem koszalińskiej agencji INVEST Nieruchomości.

- Wybrzeże Bałtyku, zwłaszcza w rejonie Pomorza Środkowego (Mielno, Sarbinowo, Kołobrzeg, Gąski) jest coraz bardziej atrakcyjne nie tylko pod względem turystycznym, lecz to także dobra lokalizacja dla zakupu nieruchomości. Czy sporo osób z Polski inwestuje w nadmorskie domy, ośrodki wczasowe oraz działki?
- Sporo. Zakup pensojantów, ośrodków, domków wypoczynkowych czy działek nad morzem, budzi coraz większe zainteresowanie klientów. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie zakupem nieruchomości położonych w pasie nadmorskim. Dotyczy to ośrodków wczasowych w ramach prowadzenia usług turystycznych, jak również zakupem domów, czy działek dla osobistej rekreacji.

Czytaj więcej...

marekgoliszewskibccRozmowa z Markiem Goliszewskim, prezesem i założycielem Business Centre Club.

- BCC jest prestiżową organizacją otoczenia biznesu, działającą od początku lat 90-tych. Prowadzi aktywny lobbing gospodarczy na rzecz rozwoju gospodarki wolnorynkowej i obrony interesów polskich przedsiębiorców. Jak to przekłada się na faktyczne wsparcie?


- W praktyce wygląda to tak, że zbierane są opinie z firm, dotyczące procesów gospodarczych, działalności, otoczenia biznesu i są one następnie analizowane przez szereg instytucji i ekspertów wchodzących w skład struktury BCC. Propozycje konkretnych rozwiązań kierowane są do przedstawicieli rządu, poprzez udział w komisjach sejmowych czy też na formum Rady Dialogu Społecznego. To bardzo ważne i szanowane przez polityków gremium, które prezentuje interesy polskich przedsiębiorców, członków BCC. Przykładem takich działań jest choćby kwestia tak zwanej szarej strefy.

Czytaj więcej...


Archiwum artykułów

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

 

reklamamchecinski1

 

lechbudIIetap

 

inwestbohwawy

 

vertaxofertareklama1

banerekfotowoltaika210x240px3

 assetlogolarge

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u