Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Czy warto się promować?

Rozmowa z Dawidem Marcinkowskim, zajmującym się rozwiązaniami z zakresu grafiki, promocji i reklamy oraz mediów społecznościowych, właścicielem firmy Cloud Art Studio.

-Zacznijmy może od tego, że wszędzie otacza nas reklama. Ale nie tylko w formie banerów, często jesteśmy bombardowani dużą ilością różnych marek, logotypów. Dlaczego posiadanie dobrego, własnego loga jest takie ważne?

-Logo jest pewnego rodzaju klamrą, która splata wszystkie wartości, jakie dana firma wyznaje. Określa też grupę odbiorców, do których jest kierowana jej oferta. Według mnie spójny branding, to podstawa działania firmy w obecnych czasach, a logo jest jego głównym elementem. Rzutuje na to, jak postrzegają firmę jej klienci oraz na to, jak będziemy odbierani w danej dziedzinie – jako profesjonaliści, czy może jako amatorzy? Profesjonalnie wykonane i charakterystyczne logo pozostaje w świadomości konsumentów, a przede wszystkim pozwala określić czym dana firma się zajmuje. Posiadanie własnego loga jest w obecnych czasach konieczne. Firmy powinny dążyć do tego, aby poprzez spójną identyfikację wizualną kreować swój pozytywny wizerunek i walczyć o klientów.

-Czy dziś firmy muszą, czy tylko powinny sobie pozwolić na działania wizerunkowe? Dlaczego?

-W mojej opinii wszystkie działania wizerunkowe rzutują na to, jak postrzegają nas potencjalni klienci. Kreacje graficzne, spójna komunikacja w mediach społecznościowych, to jedne z ważniejszych elementów pozyskiwania nowych klientów oraz zatrzymywania tych obecnych. Charakterystyczny baner wiszący na budynku czy płocie, dobrze dobrana reklama na portalu społecznościowym, logo własnego biznesu, wdrożenie strony www oraz jej optymalizacja pod kątem SEO – tego wszystkiego nie byłoby, gdyby nie doświadczone firmy bądź freelancerzy. Owszem, można zacząć bawić się w to samemu, choćby ze względu na czynnik finansowy, jednak uważam, że dużo lepiej i szybciej będzie powierzyć to profesjonalistom. Zaoszczędzimy dzięki tym sporo czasu, nerwów oraz kłopotów.

-Mówi się że sam Facebook nie sprzedaje- to prawda?

-Uważam, że prawda leży pośrodku. Dobrze prowadzona facebookowa komunikacja, angażująca jej użytkowników, z ciekawymi kreacjami graficznymi potrafi zdziałać naprawdę wiele. Jako ciekawostkę mogę dodać to, że w ostatnim czasie coraz większe znaczenie obok publikacji postów zyskują Facebook stories – czyli relacje, które są publikowane na 24 godziny. Zauważyłem w tym kierunku większe zaangażowanie użytkowników aniżeli przy publikacji postu. Czasami jednak, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców-a co za tym idzie potencjalnych klientów- warto skłonić się ku płatnej promocji na tym kanale społecznościowym. Oprócz promowania samego postu możemy reklamować swoją firmę w najbliższym otoczeniu, czy też skupić się na promocji naszego konkretnego produktu. Tak prowadzona „hybryda” w postaci facebookowej strony ma szanse odnieść sukces i przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe. To jest oczywiście tylko i wyłącznie moje spojrzenie na ten temat.

-Skoro nowe technologie, to nie można zapomnieć o dronie. Do czego można go używać?

– Drony to w ostatnim czasie dosyć popularne urządzenia. Znajdują zastosowanie nie tylko w celach rekreacyjnych, czy jako spełnianie pasji, ale też jako urządzenia do zadań specjalnych. Według powszechnej wiedzy dron może być używany do wszelakich inspekcji urządzeń technicznych – przykładowo od instalacji sanitarnych czy technicznych, po badanie jakości powietrza (np. drony posiadające odpowiednie urządzenia mierzące stężenie pyłu PM 2,5) po farmy wiatrowe. Bezzałogowe statki powietrzne, bo taka jest ich ustawowa nazwa, znalazły również zastosowanie w służbach mundurowych. Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu i możliwości dotarcia w trudno dostępne miejsca pomagają w odnajdywaniu zaginionych osób, czy też śledzeniu podejrzanych. Ciekawym zastosowaniem może być wykorzystanie dronów jako urządzeń do dostarczania przesyłek – to rozwiązanie jakiś czas temu było testowane w USA przez firmę Amazon i z tego, co wiem firma uzyskała od FAA (odpowiednik polskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego) zgodę na komercyjne dostarczanie paczek za pomocą BSP (bezzałogowe statki powietrzne). Drona można użyć też do tworzenia materiałów dla klientów – ostatnimi czasy jest to głównie dokumentacja z placu budowy.

– Jest Pan młodym człowiekiem, który niedawno odważył się na uruchomienie własnej działalności. Co jest potrzebne oprócz pomysłu? Odwaga? Determinacja?

– Otwierając własną działalność miałem już ogólny zarys tego, co chciałbym w niej wykonywać. Wszystko opierało się na moim głównym hobby, którym jest projektowanie grafiki. Stworzyłem na podstawie tego ofertę wrzucając w nią dodatkowe usługi, jak np. znakowanie gadżetów reklamowych, usługi foto i video, strony internetowe czy wspomniany już dron. Nie ukrywam, że w aspekcie kapitału pieniężnego pomógł mi Urząd Pracy, dzięki któremu otrzymałem dotację na uruchomienie działalności, czyli swego rodzaju paliwo na start. Pozwoliło mi to na zakup niezbędnego sprzętu. Od samego początku byłem zdeterminowany, żeby swoją pasję czyli przyjemne, łączyć z zarabianiem na tym – z pożytecznym i myślę, że małymi kroczkami udaje mi się to uzyskać. Po drodze jak w każdej działalności zdarzały się przeróżne przeszkody, łącznie z bieżącym problemem, jakim jest pandemia, jednak dzięki uporowi i determinacji staram się je pokonywać. Myślę, że każdy dążący do tego, aby posiadać własną działalność, powinien posiadać w sobie nutkę przedsiębiorczości oraz pomysł na to jak wykorzystywać swoją pasję. Aby móc się nią cieszyć i jednocześnie na niej zarabiać.

Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski

Registration disabled