Joanna Adamczyk jest pełną energii i pozytywnego nastawienia do życia kobietą. Świadczy o tym choćby logo jej firmy, które przypomina uśmiechniętą buzię, a gdy przyjrzymy się bliżej, zauważymy nawet wysunięty w uśmiechu język. Pani Joasia postanowiła zawalczyć na rynku, który jest ciężkim kawałkiem chleba. Gadżety reklamowe, bo o nich mowa, są wszechobecne. Każdy z nas ma zapewne przynajmniej jeden długopis reklamowy, czy brelok z logo instytucji lub firmy. Opowiada nam o tym, czy warto mieć gadżety firmowe i na co zwracać uwagę.
– Czy w gadżetach jest jakiś trend, czy chodzi po prostu o promocję liczoną nie ilość, a na jakość?
– Jak w wszędzie i w gadżetach jest trend, idea, przesłanie, a najbardziej zauważalne to sport i ekologia. Sportowe: bidony, etui na telefon, torby biodrowe, odblaski, bransoletki fit, plecaki, odblaski na szprychy od roweru. Ekologiczne: torby papierowe, torby bawełniane, długopisy drewniane, papierowe, kubki termiczne bambusowe, drewniane pendrive, a nawet zestaw rurek ze stali nierdzewnej.
Na chwilę obecną największą popularność mają torby wielokrotnego użytku bawełniane, poliestrowe. Myślę, że w przyszłym roku największym hitem będą jednak słomki wielokrotnego użytku – mogą być metalowe bądź silikonowe.
Radzę nie sugerować się trendami, po prostu dobierać produkty zgodne z naszą wizją marki, naszym przekonaniem.
– Gadżety mają sprzedawać produkt czy promować firmę?
– I tak i tak. Gadżet to niskobudżetowa forma reklamy. Mało kto zdaje sobie sprawę, że umieszczenie logo na produkcie jest bardziej ekspansywne i częściej wpada w oko odbiorcom, budując świadomość klienta o marce. Przywiązuje klienta do siebie, tworząc mocniejsze relacje. Gadżet to także element sprzedaży, wspomnieć tu należy o targach branżowych, o długich negocjacjach, spotkaniach biznesowych. Należy pamiętać że gadżet to dobra emocja, pozytywna postawa, miły gest – bardzo potrzebne zarówno w promocji jak i sprzedaży.
– No więc ilość czy jakość?
– No i tu jak większość moich Klientów odpowiem: cena. Na pewno jakość, bo musimy pamiętać że dajemy komuś produkt, który będzie użytkowany. Niech zamówionych długopisów będzie mniej. One mają wzbudzić zainteresowanie. Gadżet bedzie kojarzony z marką – nie może być słaby jakościowo. Ponadto posiadacze gadżetów stają się ambasadorami naszej marki.
– A gadżety okazjonalne, świąteczne, czy nadal są modne?
– Oj tak, i to bardzo. Ostatnio czytałam artykuł, że okres świąteczny budzi w nas miłe, szczodre gesty. Coś w tym jest: to symboliczne obdarowywanie siebie nawzajem, dziękowanie za rok współpracy nie tylko z partnerami biznesowymi, również z pracownikami. W ofercie jest tyle ciekawych produktów, że wiele firm decyduje się obdarować swoich pracowników. Często są to personalizowane produkty: długopis, pióro, kubek termiczny, notes, portfel No i oczywiście kalendarz- ponadczasowy gadżet. Gadżety okazjonalne często zamawiane są podczas jubileuszów firmy, eventów czy tez pikników rodzinnych. To są drobne upominki dla dzieci jak i praktyczne rzeczy dla dorosłych.
– Kto zamawia na ogół najwięcej gadżetów? Firmy, czy instytucje?
– Wbrew pozorom najwięcej gadżetów zamawiają instytucje i samorządy. Jeśli chodzi o firmy, nie każdy zna znaczenie gadżetów. Ku mojemu zaskoczeniu, gros osób gadżet reklamowy postrzega jako długopis i brelok. A wcale tak nie jest. Teraz bardzo łatwo można dobrać odpowiedni produkt do profilu działalności firmy. Ale trzeba to zrobić na postawie paru analiz. Cieszy mnie fakt, że gadżety wracają do gry. jeszcze kilka lat temu w dobie kryzysu – marketing, reklama była zawieszana w celu szukania oszczędności. Teraz gadżet reklamowy coraz częściej uwzględniany jest w planach marketingowych.
– Według analiz Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, klienci cenią sobie także nowoczesność, design i oryginalność. To chyba trudne być dziś oryginalnymw gadżetach?
– Nie sztuką jest zamówić na allegro kilka gadżetów dla swojej firmy. I mieć taki sam długopis jak inne firmy, zamówić krówki reklamowe nie patrząc na skład produktu, zamówić cieniutkie torby ekologiczne, zamówić koszulki słabej jakości . takich przypadków jest wiele. Sztuką jest dopasować odpowiedni gadżet dla swojej działalności. Już podczas spotkania, po pierwszych zdaniach jestem w stanie zaproponować coś związanego z profilem marki. Często też sami klienci podrzucają jakiś pomysł. Pracuję na kilku katalogach, na bieżąco zapoznaję się z nowościami. Fundamentem mojej pracy jest doradztwo w kwestii wyboru gadżetów reklamowych. Przed zakupem artykułów promocyjnych przeprowadzana jest indywidualna analiza pod względem przydatności, funkcjonalności oraz opłacalności produktu. Pamiętajmy- nie musimy się znać na wszystkim, warto powierzyć to innym – no i róbmy przemyślane wydatki.
– Czyli gadżet dobry na wszystko?
– Gadżet jest elementem kampanii reklamowej ważnym ale tylko elementem. Czy jest skuteczny? Tak! Przede wszystkim skuteczny gadżet to ten, który jest przydatny i funkcjonalny. Nie wyobrażam sobie dać gadżet, który ląduje do szafy obok 30 takich samych. Wszyscy, którzy mnie poznali wiedzą, że ja proponuje praktyczne gadżety.
Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski
WIęcej o firmie: tutaj.