Rok 2022 będzie dla Emki rokiem przełomowym

Wywiad z Jackiem Sikorskim, dyrektorem Galerii Emka

-Rozbudowa Emki trwa. O co dokładnie wzbogaci się Galeria Emka i kiedy planowane są do oddania nowe atrakcje?

-Obecnie budowany Retail Park Emka będzie połączony z już istniejącą galerią, co pozwoli na rozszerzenie obecnej oferty Emki o funkcje wygodnych zakupów. Nowa faza to dodatkowe 10,000 mkw. powierzchni handlowo-usługowo-rozrywkowej. Obecnie nadal trwa proces komercjalizacji powierzchni centrum, które ma już podpisane umowy z wiodącymi markami na rynku. Dodam tylko, iż kolejne umowy są w trakcie negocjacji, a ilość dostępnej powierzchni jest ograniczona, więc w przypadku zainteresowania ulokowaniem swojej marki w Retail Parku Emka należy się spieszyć. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami oferta, którą udostępnimy odpowiada na zapotrzebowanie rynku oraz oczekiwania mieszkańców. Wśród przyszłych najemców będą: nowoczesny klub fitness Just Gym, który zajmie powierzchnię ponad 2000 mkw., kino Helios z kilkoma salami projekcyjnymi, w tym sale klasy premium. W Emka Retail Park znajdzie się także jeden z największych w regionie salonów Sinsay – marki, za którą stoi lider rynku odzieżowego – Grupa LPP. Zajmie on powierzchnię ponad 1200 mkw. W listopadzie podpisaliśmy umowę z JYSK, siecią sklepów z artykułami gospodarstwa domowego, który także zajmie powierzchnię ponad 1200 mkw.

Kilka lat wstrzymywaliście się od realizacji rozbudowy Emki. Rozpoczęliście budowę w czasie, gdy nadal panuje COVID -19 i sytuacja ekonomiczna wielu firm i osób prywatnych jest niepewna. Skąd taka decyzja?

-W ostatnich latach strategia firmy koncentrowała się na powiększaniu portfela nieruchomości poprzez zakup parków handlowych w całej Polsce. Obecnie jesteśmy właścicielem ponad 70 obiektów handlowych oraz magazynowych. Z uwagi na niepewną sytuację na rynkach kapitałowych, gdy kryzys w 2008 roku wstrzymał wiele inwestycji, my również musieliśmy zrezygnować z naszych planów. W kolejnych latach przeprowadziliśmy renowację oraz przebudowaliśmy wnętrze Galerii Emka, aby zwiększyć jej atrakcyjność dla klientów. Planowaliśmy rozpoczęcie budowy Parku Handlowego w 2020 roku, ale wybuch pandemii COVID-19 spowodował opóźnienie inwestycji. Obecnie prace budowlane idą jednak zgodnie z harmonogramem.

Jak podsumowałby Pan funkcjonowanie Galerii Emka w mijającym roku? Czym tłumaczyć to, że mimo wysokiego zainteresowania klientów sprzedażą online w Emce widać nadal spory ruch?

-Galeria Emka istnieje od 2002 roku i jest dobrze znanym mieszkańcom miasta miejscem zakupowym widocznym na mapie Koszalina. Pandemia jest trudnym okresem dla całej branży handlowo-usługowej. Wcześniej znaczna część sklepów została zamknięta, obowiązywały ograniczenia. Po zniesieniu lockdownów, dzięki dobrej ofercie Emki, dogodnej lokalizacji oraz potrzebie każdego z nas do powrotu do „normalności”, odwiedzalność szybko wróciła do poziomu sprzed pandemii. Zakupy online, których dynamiczny wzrost nastąpił w ostatnim roku, mają swoich zwolenników, ale nie zastąpiły one w pełni tradycyjnych potrzeb znacznej większości klientów. Duża część oferowanych produktów wymaga przymierzenia, dotknięcia, sprawdzenia czy chociażby zapytania o radę sprzedawcy. Dla klientów nadal ważny jest tzw. „customer experience”.

Co wyróżnia Emkę spośród innych galerii handlowych Koszalina i okolic?

-Nawiążę tutaj do wcześniejszej wypowiedzi. Galeria Emka jest wyjątkowa ze względu na swoją lokalizację, historię, ofertę, przyjazną atmosferę oraz wiele innych udogodnień. Dodatkowo dokładamy wszelkich starań, aby Emka nie była wyłącznie miejscem zakupów, ale poprzez ofertę wydarzeń kulturalnych takich jak wystawy, prezentacje, koncerty, kierowane często specjalnie dla młodszych odwiedzjących, przyciągała klientów, którzy będą mogli spędzić w niej czas wspólnie z rodziną i zostać w Galerii na dłużej.

-Rok 2022-jaki będzie dla EMKI i dla handlu wogóle?

-Rok 2022 będzie dla Emki rokiem przełomowym. Już teraz widać w jakim tempie postępują prace budowlane i jak zmienia się teren wokół galerii. Jaki nadchodzący rok będzie dla handlu? Trudno przewidzieć, ale jesteśmy optymistami patrząc na odwiedzalność naszej Galerii. Po otwarciu Retail Park Emka zaoferujemy komplementarne usługi co powinno przełożyć się na znaczny wzrost klientów, również tych którzy wcześniej odwiedzali Galerię sporadycznie.

Czy warto wybrać się po zakupy świąteczne do EMKI? Dlaczego?

– Oczywiście, że warto! Nasze sklepy mają szeroki wachlarz produktów i usług, także zapraszamy na zakupy w świątecznej już atmosferze. W ostatni weekend każdy odwiedzający miał okazję odebrać wypiekane na miejscu świąteczne pierniczki a w najbliższy weekend ruszy jedyny w Koszalinie Świąteczny Jarmark Bożonarodzeniowy organizowany przez KOWR w Koszalinie. Dodatkowo pojawi się kilku nowych najemców, którzy z okazji nadchodzących świąt rozszerzą swój asortyment o ofertę świąteczną. Ponadto jak co roku, na klientów czekać będzie Mikołajowa Kraina, czyli miasteczko Świętego Mikołaja. Wszystkich serdecznie zapraszamy!

Na koniec jeszcze zadam pytanie o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w związku z koronawirusem?

-Nasi klienci w dużej mierze przestrzegają zasad bezpieczeństwa, za co bardzo im dziękuję. W sklepach i na pasażach staramy się edukować klientów, chcąc zapewnić wszystkim bezpieczeństwo i komfort zakupów. W nadchodzącym okresie świątecznym, szczególną uwagę będziemy przykładać do tego, aby każdy odwiedzający czuł się dobrze w naszej galerii. Dla zapominalskich mamy dodatkowe maseczki rozdawane przez naszą ochronę. Przy wejściach do Galerii oraz do sklepów znajdują się ogólnodostępne płyny do dezynfekcji. Aby cieszyć się zdrowiem, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym wszyscy musimy przestrzegać zasad bezpieczeństwa.

Korzystając z okazji chciałbym życzyć wszystkim naszym klientom i pracownikom spokojnych, radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia oraz Szczęśliwego Nowego Roku 2022.

Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski

Registration disabled